Sunday 8 January 2012

berangan

taip by syafiqah izzati paderr 07:59
Tumblr_lx287sk90t1qf28ieo1_400_large

hye hye . Selamat pagi everyone :) sape dah bangun angkat kaki ? hehe . hari ni bangun awal sikit sebab parents gi pasar kat mana tah , tapi tak boleh bawak kami adik beradik . ouh teruknye ;'(
takpe lah den boleh update something kat sini . almaklum starting tomorrow dah tak boleh bukak komputer , oh sedihnyaaa ;')
okay ape aku nak buat sekarang ni ek . hmmm . ha aku nak berangan lah :) 


hmm , bosan nya lah hari ni nak buat apa ek ? hmm , hari ni kan panas so apa kata aku keluar jalan-jalan . hmm satu candangan yang baik okay aku nak keluar rumah kejap lah..tapi nak telefon sape ek . hmm . telefon Nia je lah . segera aku berlari anak menuju ke bilik untuk mengambil handphone dan menelefon Nia...

Aku: hello , Nia ?
Nia: yup . ada apa fika ?
aku : takde pape saja nak tanya khabar kau je . hmm hari ni kau free tak ?
nia: oh . hmm rasanya tak hari ni aku kene pergi airport ambil abang saudara aku . kenape ?
aku: lah baru aku ingat nak jalan-jalan dengan kau , takpe lah kalau kau buzy .
Nia: hmm , macam ni lah aku ambil kau kat rumah then kau teman kan aku pergi KLIA boleh ?
AKu :boleh je , tapi lepas pergi KLIA , kita pergi jalan-jalan boleh tak ?
Nia: boleh je :) okay tunggu aku eh . lagi 5 minit aku datang 
aku : okay

segera aku mematikan telefon dan terus ke bilik dan bersiap . 
setelah 1 jam berlalu akhirnya Nia datang juga

Nia: sorry babe , aku lambat tadi hah banyak kerja kat rumah , sorry kay 
Aku: takpe , aku tak marah pon ,so cepatlah , nanti abang saudara kau bising pulak nanti
Nia: eh yelah , kau tahu je .
Aku : aku men teka je . hehehe

setelah beberapa minit kemudian , akhirnya samapi jugak di KLIA , Nia segera mematikan enjen kereta dan terus masuk ke pintu masuk KLIA .

NIA : fika , kau tunggu kat sini kejap eh , aku nak pergi tandas kejap . 
AKU : okay

aku pon terpaksa lah tunngu si Nia ni , tengah-tengah aku dok jalan-jalan kat KLIA tuh . bukkk! ada orang tiba-tiba langgar aku pulak .

aku : dey !! mata mane hah . orang punye besar kat depan ni tak nampak ke ?
dia : sape tak nampak sape sekarang !!
aku : yala , sesedap mulut je bercakap . yang aku yang kau nak langgar tu pehal !?
dia: kau pikir ini jalan bapak kau punye ke ?
aku : tak sayang mulut betul hah , sekali ku sekeh muke kau baru tahu
dia : buatlah kalau berani tak heran lah !
aku : harap je ensem perangai , hampeh 
dia : kau !!!!!
 
belum sempat aku nak marah dia , tetibe handfone aku berbunyi , haihh sape lah pulak yang telefon aku time-time macam ni..
aku : hello 
Nia : hey fika mana kau pergi hah ?
aku: hmm aku kat sini hah depan kedai buku ni hah ,
nia : still dalam KLIA kan ?
aku : yup . kau datang sini lah okay bye

hmm . aku terus mematikan telefon dan pandang tepat-tepat kat mate gikwang 

dia : apa pandang-pandang , tahu lah aku ni ensem 
aku : hensem ? nak termuntah aku rase .
 
belum sempat aku nak marah dia lagi , tiba-tiba nia pon datang .

Nia :sini pon kau fika , eh kau dah jumpa abang saudara aku rupanya . penat aku carik diia rupanya                   kat sini   

aku : apa ? ABANG SAUDARA KAU ? terkejut beruk aku kat situ 
Nia : ha , abang saudara aku . perkenal kan gikwang ni fika , fika ini gikwang 
dia : lah kawan kau rupanya nia , hai . gikwang 
aku : hmm , hai.. dah jum lah , aku dah lapar ni . cepat lah

aku cepat menaik tangan nia , dan tinggalkan gikwang kat belakang

"lah rupanya abang saudara dia , cis boleh pulak jadik macam ni  , erhhh . sengallah , dah lah perangai macam tuttt . erhhh , menyampahnya lah " cetus kat hati aku . 

" lah si mangkuk ayon ni kawan Nia rupanya , kalau nia tak datang tadi silap haribulan aku dah lunyai si Fika ni" kata gikwang di dalam hati

sepanjang perjalanan ke restoran , aku dan gikwang diam seribu bahasa . Nia pon pelik tapi dia aku rasa macam nak maki je si gikwang ni , tapi nak buat macam mane dah dia ni abang saudara nye si NIa ni ..

dia : hmm , fika , aku mintak maaf tau pasa tadi , aku memang tak sengaja sorry kay

berbudi jugak mamat ni rupanya 

aku :hmm , okay takpe aku pon dah biasa kene macam ni 

nia : haihh korang dah lama meet ke ? hahaha . pakai mintak maaf pulak ni kenapa ? 

aku : takde pape lah , kau bawak je ah kereta tu elak kemalangan baru tahu'

dia : ha , betul tu , bawak je kereta tu ,

nia : lah , bersependapat pulak ?? hmm ada pape ke ni ?

aku dengan dia pon terdiam seribu bahasa , nak tergelak pon ye jugak , hahahaha  . tapi apa boleh buat senyap je lah 

nia : okay dah sampai . aku berhenti kan korang kat sini , aku nak pergi park kereta jap . sementara tunggu aku park kereta korang boleh lah berdua-duaan sekejap . hahaha

aku : memandai je lah kau ni , 

aku pon berjalan menuju ke pintu masuk bersama dia , sepanjang perjalanan aku dengan dia jut senyap je , aku pon tak tahu nak cakap apa sebenarnya .
dan akhirnya kami sampai kat meja , nia pon muncul dari depan pintu ,
kami decide nak duduk disitu , tapi nia memang sengaja je nak buat aku duduk bersebelahan dengan dia punya abang saudara , nak buat macam mane , duduk je lah ,, kemudian waiter pon sampai dan kami order makan ,.. semasa menunggu makanan sampai . kami pon berborak
borak makanan pon sampai , tak semena-mena . boleh pulak air tumpah kat baju aku . pergh naik angin lah aku . tapi selamat aku boleh kawal kemarahan aku ..

"hmm, apa nak jadi dah nasib"

kemudian gikwang membuka kot nya kemudian memakaikan nya kat aku . ouh sweetnya time tu

aku : ehh , terima kasih tau
dia : small matter :)
nia : wah sweet nye korang padahal baru je berjumpa , hehehe 
aku : tak de maknenye lah .
nia : ada maknanya lah . 
aku: pape je lah ,
dia : haihh jangan gaduh pasal aku kat sini pulak eh ?
aku : perasan nya lah 
dia : haha , yeke , lah aku ingatkan tadi korang gaduh pasal aku . hahaha
nia : takde maknanya 
 makan punya makan , bila perut dah kenyang m aku amik keputusan nak balik rumah

aku : wehh nia  hantar aku balik . aku ada assingment lah kene buat . esok ada kelas .
nia : okay , jom lah

kami pon menuju ke kereta nia , 

aku : hmm nia , besok macam mane , kau boleh amibik aku tak ?
nia : aku tak pasti lah tengok lah macama mane 
dia : hmhmhmhm . apa kata besok aku je yang hantar pergi kolej , boleh ?
nia : boleh lah , memandangkan kau takde nak buat ape , kau hantar kitaorang je lah eh
aku : hmm , pape pon boleh

setelah beberapa jam kemudian , akhinya kami sampai kat tempat yang ingin dituju ialah my home sweet home .

aku : terima kasih nia , anyway besok konferm kan ?
Nia : sama-sama
dia : konferm , aku ambil kau dalam pukul 8 pagi aku dah terpacak kat rumah kau kay ?
aku : okay . 
nia: hemhemhem , korang ni macam ada pape ke ?
aku : kau ni tak habis-habis lah . macam mendoakan aku dengan abang saudara kau ni je ?
nia : apa salahnya , aku lagi suka korang bercinta , lagipon kau kan single mingle triangle , abang saudara aku just tua setahun je dari kita , tak salahkan ?
dia : hello guys ! aku ada kat sini lagi okay . 
nia ; opps ! terlupa pulak . okay lah fika kalau cakap kat sini sampai tahum depan tak habis . okay take care ..
aku : okay . take care too , bwak kereta tu elok-elok tau

aku pon dengan senang hati , membuka pintu pagar dan masuk ke dalam rumah , first time aku rasa happy macam ni .:)

besok paginya...jam 8 pagi .. endfon aku berbunyi ,, haihh sape lah yang call aku pepagi buta ni 

dia : hallo , fika !!
aku : hallo , ape  , tak payah lah nak menjerit aku belum pekak lagi okay
dia : cepat lah keluar , kau baru bangun tidur eh ?
aku: ha'ah , sekarang dah pukul berapa ea ?
dia : 8pagi lah !
aku : hah , 8 pagi . wehh tunggu aku nanti aku datang 
dia : jangan lambat dah naik berbulu aku tunggu kau kat sini

aku terus ambil tuala dan pergi ke bilik air . setelah beberapa minit aku pon berlari anak menuju ke luar aku mendapat gikwang sudah lama menunngu aku di luar
dia : apa lah kau ni , kenapa lambat hah !?
aku : hmm . malam tadi ada kerja sikit ,
dia : macam-macam lah , 
aku : oh ya , nia mane ? dia tak datang kolej ke ?
dia : nia ? ha , tadi pakwe dia ambil, 
aku : pakwe . sape ? youngmin ehh ?
dia: ye kot , dah lah cepat naik kereta , kang lambat kang salah kan aku pulak .
aku: yela

sepanjang perjalanan menuju ke sekolah aku just duduk diam je , betul-betul tak tahu nak cakap apa . sepinya lah kereta tu , beberapa minit kemudian kami sampai di tempat yang ingin dituju

dia : okay , dah sampai , kau nak aku hantar kau sampai kat kelas ke ?
aku : hmm , takpe lah nanti orang salah faham pulak , nanti orang fikir lain pulak 
dia : apa salahnya ,?
aku : hah ? maksud kau ?
dia : aku...aku suka kat kau ! aku suka kat kau masa first time kita jumpa
aku: hah (terkejut beruk aku dengar dia cakap macam tu) ,, hmm , takpe lah aku masuk ke kelas dulu 
dia : tunggu ! (jerit dengan kuat) aku betul betul betul sukakan kau !! sudikah kau menjadi buah hati aku ?

pergh . malu gila time tu , boleh pulak dia keluar kereta dan cakap kuat kuat

"terima dia"
terima dia 
terima dia 
terima dia
boleh pulak orang sokong aku terima dia , aku pening nak buat keputusan

aku pon cakap "yess , i will"

aku pandang muka dia , wahh senyum sampai ke telinga .

tetiba dari sudut lain nia menegur aku dengan gikwang , masa tu nia bersama pakwe nye youngmin

nia : kan aku dah agak , korang suka antara satu sama lain , inilah namaya cinta padang pertama
 
aku dengan dia hanya berdiam dan tersipu-sipu , malu lah haiihh . 

akhirnya gikwang stay di sini dan tak pulang ke korea kerana ingin bersama aku :)
manakala nia dan youngmin bahagia bersama 

-THE END-

akhirnya siap jugak . hehehe . sorry lah aku rase banyak ejaan salah , kahkah , enjoy ehh

Character

ni lah Character sebagai Nia dan youngmin :)

ni lah gikwang dan aku . hehe , aku tak guna gamba sendiri

ekekeke . panjang ke entry ni ?

okay ppyong :)


okay aku rase macam pelik je entry kali ni . tak tahu kenape :))

okayy korang , nak tahu sape AFZAINI FAIZ TAK ?

ni dia , hensem tak ? hehehe . okay jangan bagitahu dia aku letak gamba dia kat sini . bahaya , hahahaha

ok ppyong :))



0 12 sayang kann aku :D:

 

Syafiqah Izzati Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea