Wednesday, 27 July 2011

new story

taip by syafiqah izzati paderr 23:02
asalamualaikum dan salam sejahtera..today fiyka rajin nak menaip pasal sesuatu..
fiyka rase macam nak buat satu story sikit..hope korang enjoy..


PROLOG
Nia berumur 20-an, berkawan baik dengan Zaty sejak dari sekolah menengah sehingga sekarang. Nia selalu menceritakan masalahnya dengan Zaty, kerana hanya Zaty seorang yang mampu membantu Nia dan menasihati Nia. Dahulu Nia pernah kecundang ke alam percintaannya
disebabkan ingin membuang perasaannya terhadap seseorang jejaka. Dengan adanya Zaty akhirnya perasaannya kepada seorang jejaka mampu dibuang kerana zaty telah membuka matanya bahawa jejaka tersebut tidak akan menerima cintanya kerana ingin meneruskan pembelajarannya bukan kerana utuk bercintan-cintun di alam remaja. Walaupun sebak di hati Nia, namun Zaty sering manasihati agar tidak terlalu obses dengan cinta bayangannya..

BAB 1
"kau still ingat dekat dia lagi ke ?" kata Zaty. Nia yang berangan tiba -tiba terkejut dengan kedatangan Zaty. Nia mencebik dan berkata " ishh ! kau ni buat aku terkejut aje lah . Selamat lah aku ni takde penyakit jantung, kalau tak aku dah mati lah kat sini ". Zaty yang terkejut dengan kata-kata Nia menjawab " ala, sorry lah bukannya apa, aku pelik dengan kau, sejak budak tu masuk kolej kita kau asyik termenung je aku tengok. kenapa dengan kau ni ??"
Nia pun menjawab "entahlah weyh , aku pun pelik, asal dia datang kat tempat kita belajar nie ?? punye berlambak kolej kat malaysia ni. kat sini jugak dia belajar. Punye lah susah dulu aku nak lupakan dia dulu, bila dah lupakan dia , boley plak dia hadir dalam hidup aku kembali. " Zaty pon menjawab "entahlah wehh. aku rasekan , dia ni memang ditakdirkan untuk kau kot?"
Nia mencebik dan menjawab "ish, kau ni . jangan nak merepeklah, tak mungkinnyalah, kau kan tahu dulu dia dah cakap yang dia takkan bercinta semasa belajar".
zaty tergelak sinis dan berkata " Hallo . Nia , kau dengar sini sekarang kita dah 20 tahun lah. memang layak untuk bercinta lah weyh" . Nia terdiam dengan kata-kata zaty dan mula berfikir . pada sesuatu ketika Ariel kebetulan lalu disitu pun menegur Nia dan Zaty . "Asalamualaikum, hey korang pun study kat sini ye ? tak sangke betol lah . lama tak jumpa korang . 

1 12 sayang kann aku :D:

 

Syafiqah Izzati Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea